fredag 17 augusti 2012

Intressant.....

Har spenderat kvällen med Marie och Carma. En späckad kväll när jag nu ändå är i Stockholm. Middag på Hunduddens fantastiska cafe, hundträning, fika med cafeEmmas morotskaka och utsökta latte. Hektiskt...... ;o)

Jag lade bland annat fokus på att hitta en balans i min gång i fotgåendet. Ett flyt i mina steg för att Grym  ska ha möjlighet att också hitta ett flyt i sina steg. Jag tycker vi kommit en bra bit på väg men Maries falkögon såg lite mer.
-Du måste ta av dig gummistövlarna om det ska funka!
Sagt och gjort, stövlarna åkte av och flytet blev bättre! Jag fick en bättre balans i vändningarna.
En liten filmsnutt på resultatet. Jag tycker det syns tydlig skillnad på när jag får till det och inte.
Vårat värsta moment håller vi äntligen på att få till. Han har hittat en position där han inte tränger. Han tål kommendering utan att bli orolig och börja plåstra på mig. Vi håller på att hitta flytet i rörelserna. Känns rätt bra inför lördagens rankingtävling!

Efter träningen tog vi en promenad. Retrivern Carma hamnade såklart i vattnet. När vi som bäst stod och beundrade solnedgången och det glittrande vattnet såg vi nåt mer i vattnet som passerade oss.  DET VAR EN SÄL! Mitt i Stockholm. Exotiskt. Fantastiskt!
Den dök när Carma närmade sig och dök upp några hundra meter längre bort. Lite smått religösa fortsatte vi vår promenad. Med en torr och en blöt hund. I ett vackert sommarStockholm.

1 kommentar:

Heidi sa...

Kör hårt och lycka till idag på rankingtävlingen. Jag hejar på er ;)